Enveloppen mini album

De opdracht: Gewoon iets leuks voor de verjaardag van een hele lieve vrouw 💖😀




Een tijd geleden een volle doos met roze enveloppen gekocht, moet ik natuurlijk iets van kunnen maken... dus een mini album vol met verjaardagswensen gemaakt.
Het idee had ik al een keer gezien op YouTube en tijdens de kimya doedag in januari kwam het weer voorbij, dus aan de slag!

Onderstaande materialen heb ik gebruikt:




Basis:
Designpapier, Decotime.
5 roze enveloppen.
Lintjes.

Versieren:
Plaatjes en teksten, StudioLight.
Ribbelkarton, Joy.
Rietjes, Aldi.
Jute bloemetjes, Kimya verpakkingen.
Gaasverband, Kruidvat.
Craftpapier, touw, knoopjes en pailletten.

Werkwijze:

1 flap van 1 envelop rillen op 0.5 cm, het gerilde 0.5 cm is de binding.


De overige enveloppen schuif je erin met de flap naar achteren, lijm het zo vast dat je het nog wel als pocket kunt gebruiken.


We plakken een lintje in het midden van het geheel, dit gebruiken we voor de sluiting.


Alles bekleden met designpapier, 0.5 cm kleiner.


De basis is al klaar, zo simpel maar wel erg leuk. Nu kan je gaan versieren, dit is mijn eindresultaat:






In de pockets heb ik een briefje en wat kleine cadeautjes/goodies gestopt. Ook leuk om voor een snailmail te gebruiken.
Het is met alle maten enveloppen te maken, dus mocht je ook dit album gaan maken zou ik het leuk vinden als je dit deelt op mijn Facebook pagina Bianca's scraps.
Ook eventuele vragen kan je daar stellen.

Liefs Bianca


Reacties

Populaire posts