Vintage ATC kaartje

Vond een stok speelkaarten en dacht bij mezelf, daar wil ik iets van maken... maar wat... even zoeken op YouTube. Kwam natuurlijk allemaal leuke filmpjes tegen en naar aanleiding daarvan ben ik onderstaand kaartje gaan maken.


Onderstaande materialen heb ik gebruikt:



Speelkaarten.
Vloeipapier, zat ooit bij een paar schoenen.
Clippings Stickers, Tim Holtz.
Zwart Cardstock.
Stencil, Gabrielle Polacco.
Snijmal Zandloper, Joy.
Modeling paste, Gloss gel medium en Gesso, Liquitex.
Distress Collage Medium, Ranger.
Gilding wax, Coosa.
Distress inkt, Ranger
Bedeltje van een klokje.

Werkwijze:

Begin met 5 speelkaarten op elkaar te lijmen, dit voor de stevigheid.
Smeer de bovenste in met de gloss gel (kan ook met andere soorten, zoals decoupage lijm) plaats hier het vloeipapier op en smeer het weer in met de gloss gel, je ziet de cijfers en klavertekens er nog doorheen, had van mij nog meer zichtbaar mogen zijn... misschien de volgende met servetten...


Overtollig vloeipapier verwijderen en de randjes schuren, ik gebruik daar een soort van plat schuurblokje voor, maar vijl kan ook.


De randen heb ik nog meer opgeruwd met een mesje en met distress inkt vintage gemaakt. De achterkant was veel te glad om te bewerken met inkt dus daar heb ik een dun laagje gesso op gezet.


Over het vloeipapier heb ik met een stencil en modeling paste reliƫf aan gebracht, wel laten drogen.


Heb uit zwart cardstock 5x de zandloper gestanst en dit op elkaar geplakt. Daarna bewerkt met de gilding wax.


Het kaartje heb ik zowel aan de voorkant als de achterkant bewerkt met de distress collage medium, dit geeft nog meer een mooie vintage look en beschermt het tegen vieze vingers enzo.


Vind het nog te weinig vintage, nog even "knoeien" met inkt, wax en een zwarte distress marker. En weer een laagje distress collage medium erover, ook gelijk de zandloper ermee bewerkt.


Nu redelijk tevreden.
Heb de sticker met tekst gemat op een stukje zwart cardstok, dit geruwd en met wax op de randjes bewerkt.


Nog wat saai en heb nog een leuk bedeltje... Touwtje erom, bedeltje eraan en ja dat gaat hem worden.


Alles vastgeplakt, nog beetje gespeeld met wax, inkt en weer alles in de distress collage medium gezet. De achterkant ook nog beetje bewerkt en nu tevreden... klaar dus:



Dit was erg leuk om te doen.... ga er denk ik nog 8 maken, dan heb ik een Pocket Letter :) Waarschijnlijk wordt vervolgt...

Wanneer jij door het lezen van mijn blog ook hiermee aan de slag gaat, zou ik het leuk vinden als je het eindresultaat wilt delen op mijn Facebookpagina Bianca's scraps. Ook voor vragen kan je hier altijd terecht.

Liefs Bianca

Reacties

Populaire posts