Journal Page Flowers

 

Hi allemaal,

Vandaag laat ik jullie zien dat ook wanneer alles misgaat je het toch nog kunt gebruiken...

Ik dacht dat ik een super leuk idee had, maar het verliep anders. Ik heb niet opgegeven en ondanks dat het niet helemaal naar mijn zin is laat ik het toch zien.

Het thema van deze maand in de Journal challenge van Craft Sensations is "Flowers" en heb hiervoor een pagina in mijn junkjournal gemaakt.

De bloemen zijn met paste en wax op mijn pagina aangebracht, maar als je het leuk vind om te weten hoe het echt tot stand is gekomen dan kan je dat nalezen in mijn werkwijze...

De kaartjes zijn gemat op het designpapier uit hetzelfde blok, dus past qua kleur er mooi bij. Ook heb ik weer gewerkt met pailletten en een touwtje.



De pagina dat ik heb gebruikt had ook een pocket in de pocket heb ik een kaartje gestopt. De tekst van het kaartje paste op dit moment er goed bij.


De achterzijde van het kaartje heb ik gebruikt om een stukje te schrijven.


Hieronder zal ik mijn knoeiwerkwijze laten zien en ook een overzicht van de gebruikte materialen zal ik plaatsen.

Liefs,

Werkwijze:

Ik kies een bijpassende pagina uit mijn junk journal.


De tekst op de rechterpagina vind ik te hard en ik verzacht deze met witte gesso.


Ik bewerk de pagina's met rode inkt, de randjes een beetje met zwart.


Het designpapier uit de paperbooks zijn dunner en dus lekker te verkreukelen, deze scheur ik op maat.


Beetje op kleur brengen met inkt en in mijn journal geplakt.


En dan gaat het helemaal mis... Ik wilde met zwarte paste bloemen aanbrengen... door alle kreukels en ongelijke ondergrond zag het er niet uit.


Met een babydoekje haal ik de paste eraf... met een zwarte vlek als eindresultaat. 


Met het vieze doekje ga ik ook over de pockt en de andere pagina. Nu alles zwart.


Toen wilde ik met witte paste een andere bloem met een stencil aanbrengen... alleen gebruikte ik per ongeluk doorzichtige paste....


Dan maar met de wax aan de slag...


Ik heb dit stencil trouwens gebruikt.


Met een gelpen heb ik nog wat stippellijntjes getrokken


De pocket krijgt een tekstkaartje gemat op designpapier.


Strikje erom en enkele pailletten erbij.


Ook een tekstkaartje gemat op kraft komt er in de pocket.


Ook de achterkant krijgt nog een tekst kaartje en pailletten en dan stop ik maar voordat er nog meer misgaat... 


Maar best nog een grappig effect gekregen, past wel bij een junk journal toch...


Gebruikte materialen:

Designpapier


Paperbook


Kraft

Stencils



Pailletten


Gelpennen


Ook gebruikt:

  • Gesso
  • Paste
  • Wax
  • Inkt




Reacties

Populaire posts