Sketch september Craft Sensations


Hi allemaal,

Op de Facebookpagina Creatief met Craft Sensations & Art Sensations is weer een nieuwe sketch challenge gestart.

Ik heb deze keer een blanco kaart ervan gemaakt, kan dus voor alle gelegenheden worden gebruikt.
#echtepostiszoveelleuker

Als basis heb ik kraft gebruikt, het designpapier komt uit het blok "Nature vintage" van Craft Sensations. 
Wederom heb ik de mooie bloemetjes gebruikt, alleen deze keer in 2 kleuren zodat het mooier bij de afbeelding past.


De afbeelding komt ook uit het blok, heb op de takjes wat embossingpoeder aangebracht en gemat op een stukje gekleurd gaas.


Her en der enkele sequins erbij en het is weer een mooi kaartje geworden.


Was weer een leuke sketch om te maken en ben weer zeer benieuwd wat jullie ervan gaan maken. Hieronder plaats ik nog de werkwijze en een overzicht van de gebruikte materialen.

Veel liefs, Bianca


De sketch:

De werkwijze:

Ik neem een stuk kraft van 14.5x29cm 


Vouw dit dubbel


Rond de hoekjes af. De randen worden allemaal geruwd en bewerkt met inkt.


Dan neem ik een stuk designpapier van 14x14 cm, rond de hoekjes af. Ik plak dit nog niet op de basis.


Dan neem ik weer een stuk designpapier, maar nu van 13.5x13.5cm. Ook de hoeken afgerond en op het vorige designpapier gelijmd.


Daarop komen 3 stukken designpapier, ongeveer 1cm uit de hoek rechtsonder.
1.5x12cm
3x12cm
6x12cm


Dan plaats ik een touwtje/lintje om het geheel


Uit het blok haal ik een afbeelding, dit kan met een mal of cirkelsnijder.


Onder de afbeelding wil ik een stukje gaas, deze is wit en ik wil hem groen...
Een beetje water in een kopje wat metallic waterverf erbij totdat de juiste kleur is bereikt. Ik heb veel groen, beetje zwart en beetje goud gebruikt. Het gaas wordt helemaal verfrommeld en dan laten drogen. Kan aan de lucht of met een heatgun.


Als het gaas droog is dan plaats ik de afbeelding en het gaas op de kaart.


Het touwtje vind ik niet zo mooi dus plaats er een stukje lint op...niks zo veranderlijk als de mens!


Het geheel kan nu op de basis van Kraft worden geplakt.
Aan de rechterkant komen takjes, deze stans ik uit designpapier.


En plak ik op de kaart.


De bloemetjes stempel ik met goudkleurige embossingpoeder.


Vanuit het midden van de bloemetjes kleur ik met roze waterverf.


De uiteindes kleur ik met champagne kleur.


Dan knip ik ze uit, rol de blaadjes op en en duw vanuit het midden weer naar beneden, zodat ze meer vorm krijgen. Daarna plak ik ze op de kaart.


Her en der nog enkele sequins erbij en hij is klaar!


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Designpad "Nature vintage", zie boven in het midden.

Kraft


Snijmal tak, zie je rechts bovenin.


Stempelset bloem, zie je links bovenin.


Sequins.




Gebruikte materialen van Art Sensations:

Metallic waterverf

Penselenset


Overige gebruikte materialen:

  • Lint
  • Gaas

Reacties

Populaire posts