Kabinetkaart Old



Hi allemaal,

Ik heb weer eens een kabinetkaart gemaakt, blijf het een leuk model vinden...
De buitenkant is bekleed met bloemenpapier met daarop een stukje gescheurd ribbelkarton. Daarop een stukje gaas met een gematte afbeelding. Nog enkele knoopjes en bloemetjes erbij en natuurlijk een tekst erbij.😂


Zodra je de kaart openmaakt zie je een gevuld kabinet. Er ligt een kleedje op en er staan vaasjes, boekjes en cadeautjes op. Als je goed kijkt zie je ook nog een mini schelpje naast de boekjes liggen.


Er hangt een slinger met de tekst "HOERA" boven het kabinet en onderin een stempel met de tekst "Lets celebrate"


Op de zijkanten heb ik met washi tape teksten gemat en een vlindertje erbij geplakt.



Ik denk dat ze het wel leuk gaat vinden, mocht jij hem nou ook leuk vinden dan kan je hieronder de tutorial en een lijst met gebruikte materialen vinden.

Liefs Bianca


Tutorial:

Snij een stuk kraft van 15x29.5 cm en 17x11 cm en ril dit op 9-11-22-24 cm.


Plaats het kant in het midden en de voorzijde een stuk lint die gaat dienen als sluiting, het kleine gedeelte plak ik niet vast. Op de foto zie je dat daar al designpapier ligt, op dat gedeelte het lint NIET vastplakken.


Je kan de voorzijde nu bekleden met designpapier, 0.5cm kleiner als de basis.



Zo ziet het er dicht uit:



Ook de binnenkant kan worden voorzien van designpapier.


Snij een stuk kraft van 17x11 cm ril dit rondom op 1 en op 3 cm.


Snij de hoeken van 3x3 cm eruit (over de rillijn).


Knip de 1 cm rillijn schuin weg en plaats er tape op.


Bekleed dit met designpapier en plaats er een doily op, dit lijkt dan net een kleedje. 


Het geheel kan nu in de kaart worden geplakt, de zijkanten plak ik later vast, het werkt fijner zonder dat het vastzit.


Bij een verjaardag horen cadeautjes dus met een hele kleine mal doosjes gesneden.


Om het doosje een strikje en het lijkt al een cadeautje..


Op de foto hierboven zie een "vaasje" met bloemen, deze gaan er natuurlijk uitvallen als de kaart wordt verstuurd. Om dit op te lossen mix ik 2 kleuren kaviaar in een leeg potje.


In dat potje laat ik een druppel lijm vallen.


Dan stop ik de bloemen en de takjes erin, goed laten drogen en het zit vast.


Voor de boekjes snij ik 2 stukjes designpapier, 
4.5x3cm
4.5x2.5cm


Rillen vanaf beide zijdes op 2cm, dan heb je een rug van 0.5cm


Voor de vulling gebruik ik een strookje krant, gevouwen om de 2 cm.


Voor de slingers knip ik bannertjes en stempel ik de tekst


De banners vouw ik om een stukje touw.


Als alles is vastgezet op het kabinet dan plaats ik nog een schelpje naast de boekjes en een tekst stempel links onder.


Op de zijkanten wil ik nog iets kleins, een stukje tekst uit washi tape. Deze mat ik op kraft.


De tekst en een vlinder plaats ik aan beide kanten.


Dan ga ik de voorkant versieren. Ik heb een stukje ribbelkarton gescheurd met daarop een gematte afbeelding met een stukje gaas eronder.
Nog een vlinder en 2 knoopjes erbij en als laatste nog een tekst. De ontvanger vind dat ze oud wordt... dus ja deze stempel past bij haar🙈


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Designpapier


Kraft papier


Stempelset, zie je rechts onderin.


Craftbottles


Washitape


Overige materialen:
  • Gaasverband, kruidvat.
  • Stempel Holy Shit, Gummiapan.
  • Knoopjes, kant, touw, plaatje, vlinders, doily, schelpje, bloemmetjes, takjes en ribbelkarton



Reacties

  1. Wat een werk, máár een geweldig leuk resultaat!! Daar zal ze best blij mee geweest zijn en die tekst vind ik fantastisch LOL.

    Groetjes
    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch gemaakt weer Bianca! En zo gedetailleerd weer! I love it❤👌

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts