Sketch Challenge juli Craft Sensations


Hi allemaal,

Op de Facebookpagina Creatief met Craft Sensations & Art Sensations is weer een nieuwe challenge van start gegaan!

Ik heb er een verjaardagskaartje van gemaakt, deze heb je nooit genoeg toch. #echtepostiszoveelleuker. 

Voor de liefhebbers heb ik er ook een kleine tutorial bij gemaakt.

Het designpapier, de afbeelding en de teksten komen uit één journaling designpad, dus dit blok is ook heel goed te gebruiken voor kaarten te maken. 
De kaart is volgens de sketch opgebouwd en heb er zelf nog wat extra elementen aan toegevoegd, zoals de knoopjes, touwtje en het gaasverband onder de afbeelding.
Op de kaart heb ik 3d tape gebruikt om er wat hoogte verschil in te krijgen, op de onderstaande foto zie je dat beter.


In plaats van 1 tekstkaartje heb ik gekozen voor 2, net even wat speelser.


Natuurlijk kunnen de bloemetjes niet ontbreken, ook deze keer weer ingekleurd met de metallic verf.


Vond het erg leuk weer om te maken en ben benieuwd wat jullie ervan maken. Altijd super om al die verschillende uitvoeringen van 1 sketch te zien!

Liefs Bianca



De Sketch:


Tutorial:

De sketch bevat best wel wat verschillende vormen, mallen in die vorm heb ik niet, dus heb ik ze zelf gemaakt.

Neem een stuk cardstock van 10cm breed, de hoogte ongeveer 5cm of meer.
Zet verticale lijnen op 3-5 en 7 cm.
Ook een horizontale lijn op 4cm vanaf onder.

Vanaf onder gaan we ook een verticale lijn zetten op 2-2.5-3 en 3,5cm


Zet nog 2 verticale lijnen aan weerszijden op 0.5 en 1cm van de rand.
Neem een rond potje van ongeveer 5cm doorsnede en zet dit tegen de 4cm lijn.


Trek rond het potje de lijn tot de verticale lijnen (op 3-7cm) en niet verder als de horizontale lijn van 3.5cm. Zie foto hieronder:


Teken nu met een donkere stift de lijnen over zoals hieronder is afgebeeld:


Knip het langs de lijn uit en je mal is klaar.


Nu gaan we nog 2 mallen maken, neem 2 stukken cardstock , 1 van 5cm en 1 van 7 cm. Trek verticaal in het midden een lijn.


Met een potje van ongeveer 3 cm doorsnede teken ik langs de middenlijn 2 halve rondjes, zie foto:


Langs de zijkanten ook nog 2, zie foto:


Met donkere stift trek ik een lijn zoals hieronder:


Ook bij de mal van 5 cm doe ik hetzelfde, zie foto:


De mallen zijn nu klaar en ik ga verder met de kaart.
Voor de kaart start ik met een basis van 21x15cm en vouw dit dubbel.


Designpapier 0.5 cm kleiner, ik plak nog niets vast. 


Op een stuk designpapier teken ik met de zelfgemaakte mal de juiste vorm.


Uitknippen.


Aan de onderkant van een stuk designpapier van 7x13.5cm teken ik met de brede mal de juiste vorm.


Knip de rand volgens de lijn.


Aan de onderkant van een stuk designpapier van 5x12cm teken ik met de smalle mal de juiste vorm.


Knip de rand volgens de lijn.


Tot zover:


Er komen ook 3 bloemetjes bij, deze gestempeld met embossingpoeder. De blauwe kleur van de kaart heb ik zelf gemengd met de kleuren zwart, paars en blauw


Even laten drogen.


Uitgeknipt... maar zoals je ziet langs de randjes is het nog beetje wit...


Dat los ik op door met een zwarte fineliner de randjes te kleuren.


Om wat meer diepte te krijgen ga ik de bloemetjes bollen.
De blaadjes krul ik op door ze om een penseeltje te wikkelen.


Dan duw ik met iets ronds de bloem op een zachte ondergrond weer in het midden naar beneden.


Dan is dit het eindresultaat:


Heb nog een klein houten hartje dan ik met de witte metallic verf wit maak.


Uit het journaling designpad haal ik nog een afbeelding en teksten. Gaasverband, touwtje en knoopjes erbij gezocht...


Als ik tevreden ben ga ik alle randen opruwen en bewerken met roze inkt.
Alles plak ik volgens de sketch, de bovenkant verhoog ik iets door middel van 3d tape.


De afbeelding mat ik op een stukje roze designpapier uit hetzelfde blok, touwtje met een strikje erom.


Ook de tekst "Birthday" verhoog ik met 3d tape


Zodra alles is opgeplakt, blijft mij de kleur van de bloemetjes irriteren, net te fel van kleur... ben er met een beetje witte metallic verf lichtjes overheen gegaan en nu ben ik tevreden.
Dit is het eindresultaat:


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Journaling Designpad


Cardstock


Stempelset bloemen


Gebruikte materialen van Art Sensations:

Metallic water colour


Penselenset


Overige gebruikte materialen:
  • Knoopjes
  • Houten hartje
  • Touw
  • Gaasverband

Reacties

Populaire posts