Kabinet kaart Verjaardag

Even geleden een leuk kabinet kaartje gemaakt voor de verjaardag van een lieve vriendin, kon het niet eerder plaatsen want dan had ze het al gezien...😀



Onderstaande materialen heb ik gebruikt:

Bestand van Annki Sandblom.
Designpapier, Marianne Design.
Mini Books, Scrap Unlimited.
Stempels, Nellie Snellen
Mini tekst stempels, Stampin Up
Ribbelkarton, Joy.
Kraft papier, Wibra.
Gaasverband, Kruidvat
Especialy for you stripes, Kimya verpakkingen.
Jutte bloemetjes, Kimya verpakkingen.
Diverse embellishments, overal vandaan..

  • Glazen flesjes
  • Houten vlinders
  • Klosjes
  • Touw
  • Doilie
  • Vlaggetjes
  • Kant
  • Perkamentpapier
  • Pailletjes
  • Bloemetje


Werkwijze:

Op perkament papier heb ik met distress inkt gestempeld, de randjes gescheurd en bewerkt met inkt


Dit weer op een stukje gescheurd ribbelkarton, deze ook bewerkt met inkt.


Uit kraft heb ik de bestanden gesneden met de Silhouette.


Op de basis kaart in het midden aan de buitenzijde plak ik een stuk kant, zodat we de kaart dicht kunnen maken met een strik. LET OP kleinste flap niet lijmen!


Het designpapier een halve cm kleiner uitsnijden, dit ruwen, bewerken met inkt en dan erop plakken, let op bij het kleine flapje het kant of lint er NIET onder door (zie links op de foto):


Om het stukje ribbelkarton met perkament heb ik touw gedraaid en een strikje erin gemaakt, vlaggetjes en bloemetjes erbij, klaar is de voorkant.


Binnenkant kan worden voorzien van designpapier. Het losse "blokje" ook voorzien van designpapier en in elkaar lijmen. 



Plaats een doilie er bovenop, dit lijkt net een tafelkleedje...en lijm het blokje in de kaart:



De embellisments die ik wil gebruiken ga ik bovenop het "kastje" zetten: flesjes voorzien van craft met stempeltje en vullen met pailletjes. Om de houten klosjes heb ik wat draad gewikkeld, boekjes gevouwen en daarin wat kranten papier. Alles neergezet zoals ik het wil hebben en toe alles gelijmd.


Kwam erachter dat ik het leuker vond om de zijkanten vast te lijmen zodat het er echt in staat. Dit is het eindresultaat geworden:



Kei leuk om te maken...ga jij het ook maken? Deel dit dan ook op mijn Facebook pagina: Bianca's scraps

Liefs Bianca


Reacties

Populaire posts