Kabinet kaart Beterschap

Een andere lieve vriendin wilde ook graag zo'n Kabinetkaart... ik denk, wacht maar, je moet nog geopereerd worden en dus ook voor haar aan de slag met het zelfde patroon als de vorige..



Onderstaande materialen heb ik gebruikt:

Bestand van Annki Sandblom.
Designpapier, Decotime.
Stempel vlinder, Action.
Tekst stempel, Veer & Moon.
Ribbelkarton, Joy.
Kraft papier, Wibra.
Cardstock ecru
Especialy for you stripes, Kimya verpakkingen.
Diverse embellishments, overal vandaan..
  • Glazen flesjes
  • Houten vlinders
  • Doilie
  • Kant
  • Pailletjes
  • Bloemetje
  • Miniatuurverpakkingen
  • Raffia

Werkwijze:

Uit kraft heb ik de bestanden gesneden met de Silhouette.


Op de basis kaart in het midden aan de buitenzijde plak ik een stuk kant, zodat we de kaart dicht kunnen maken met een strik. LET OP kleinste flap niet lijmen!


Het designpapier een halve cm kleiner uitsnijden, dit ruwen, bewerken met inkt en dan erop plakken, let op bij het kleine flapje het kant of lint er NIET onder door (zie links op de foto):


Raffia op de kaft leggen en dan een stukje gescheurd ribbelkarton (bewerkt met blauwe inkt) met heel veel lijm erop en dan over de raffia plaatsen. 
Stempel van de vlinder en de tekst stempelen op craft, uitknippen en dit op ecrukleurige cardstock en weer uitknippen en erop plakken.


Binnenkant kan worden voorzien van designpapier. Ik heb een super mooie stempel van een vrouw, weet alleen niet welk merk, deze heb ik op de rechterpagina gestempeld.


Het losse "blokje" ook voorzien van designpapier en in elkaar lijmen.


Plaats een doilie er bovenop, dit lijkt net een tafelkleedje...en lijm het blokje in de kaart:


De zijkanten van het blokje plak ik vast, zodat het meer diepte krijgt.


De flesjes voorzie ik van labels (ooit gedeeld op de facebookpagina van kimya creatieve verpakkingen).


Miniatuurdoosjes gemaakt met o.a Natterman... ze is ziek dus medicijn doosjes erbij... toch.
Wel een gepriegel, maar zo grappig :)


Had ook nog echte mini leesboekjes, ook uitgeprint en in elkaar gezet, je ziet het niet want wordt vastgeplakt, maar is echt een boekje met een verhaaltje erin :)


 

Spiegeltje maken, druk met het ornamentje het formaat in het zilverpapier, knip dit dan uit en je hebt het formaat wat je erin lijmt.


Hierover heb ik Nuvo Crystal gedaan zodat het echter lijkt, op foto niet zo goed te zien


Alles vastgelijmd, pailletjes, bloemetje en nog wat vlindertjes erbij.. en klaar



Ook deze was leuk om te maken...ga jij het ook maken? Deel dit dan ook op mijn Facebook pagina: Bianca's scraps

Liefs Bianca

Reacties

Populaire posts