To a wonderful friend


Hi allemaal,

Gisteren naar de Knotsgekke kaartdagen in Den Bosch geweest, heerlijke dag! Op deze beurs heb ik ook eindelijk de Foundry wax kunnen scoren! Vandaag deze 2 kaartjes mee gemaakt, samen met een nieuw stencil en de mooie "Dragon Fly" set. 
Het was heerlijk om mee te werken en ik vind het eindresultaat ook mooi geworden!


Ik heb een roze en een Turquoise versie gemaakt... beide met andere kleuren van de Foundry wax
Hoe ik ze heb gemaakt zal ik hieronder beschrijven, samen met een overzicht van de gebruikte materialen.


Liefs Bianca,

Werkwijze:
 
Ik begin met de achtergrond, hiervoor neem ik 2 witte stukken cardstock van 8x12.5cm


De oxide inkt duw ik op de glasplaat en spray er water bij, even met mijn vinger erdoor, zodat het een beetje mengt.


Dan wrijf ik het cardstock erdoor heen e ik spetter ook nog met dezelfde inkt.


Ook een beetje zwarte metallic waterverf gebruikt voor extra spetters... Hetzelfde doe ik met de roze versie


Als ze droog zijn dan plak ik ze op het stencil.


Met Structuur pasta breng ik de structuur aan.


Even laten drogen en dan is dit het eindresultaat.


Ik begin met mijn vingers en draaiende beweging de eerste laag met de kleur "Sterling" aan te brengen 


Dan doe ik dat ook met de kleur "Statue".


Dan verhit ik deze met de heattool.


Dat doe ik net zo vaak totdat ik het mooi genoeg vind.


Het zelfde doe ik met de roze versie en de 2 andere kleuren "Mined" en "Gilded"


Dan maak ik de basis uit wit cardstock van 18x13.5 en vouw deze dubbel, daarop komt kraft van 8.5x13.


Kijk dat geeft een mooi effect.


Dan snij ik de libelle's, de basis uit wit en de andere uit kraft.


Deze komen in het midden op de kaart.


Stempel erbij met een mooie tekst.


Dan kan ik gaan distressen met bruine inkt en gaan lijmen. Natuurlijk moeten er ook pareltjes bij... En de vleugels en de tekst lijm ik met 3d Tape, zodat er iets diepte ontstaat.


Foundry wax; Ranger
Oxide en Distress inkt; Ranger
Snijmallen DRagon fly; Stampin Up
Stempelset Dragonfly Dreams: Stampin Up
Papier; Craft Sensations
Stencil; Studio Light
Structuur pata; Viva Decor

Reacties

Populaire posts