Bloghop "Hide & Seek"


Hi allemaal,

Afgelopen keer hadden we allemaal een set "Acryl paint set" in ons DT pakket en het leek ons leuk om dit item te gebruiken als bloghop. Als je mee wilt doen met de bloghop en kans wil maken op deze leuke set kijk dan op onze Instagram pagina.

Ik heb er een scrap lay out van gemaakt, kan niet missen, natuurlijk heb ik er een foto van onze hond voor gebruikt.


De set is behoorlijk uitgebreid en heel bruikbaar voor dit project, maar zoals je tijdens de hop hebt kunnen zien ook voor heel andere projecten. Dit zit er allemaal in:

24 kleuren acryl verf, schildersmes, pallet, 2 kwasten en een cavasbord


Hieronder zal ik mijn werkwijze plaatsen en een overzicht van de gebruikte materialen buiten deze set.

Liefs Bianca,


Werkwijze:

Ik ben begonnen met de rand van het canvasbord in de donker roze verf te zetten, heb dit met een kwast aangebracht.


Dan ga ik met de licht roze kleur op een sponsje er over heen, omdat de donkere kleur nog niet helemaal droog is en omdat het met een spons wordt aangebracht krijg je een vintage look.


Waarom alleen de randen... ik plaats er jute op dus je ziet het toch niet (dacht ik) Het jute dat ik wil gebruiken is nog wel er nieuw... wil wel vintage, dus even kreukelen...


Oeps... het jute schijnt toch iets door....


Dus het hele bord wordt roze, komt niet zo spits dus hoef niet zo netjes...


Zowel het bord als het jute wil ik nog meer vintage hebben, dus even aan de slag met inkt.


Nog wil ik nog de paste op kleur brengen, hiervoor gebruik ik de licht roze en meng dit met het mes.


Dan breng ik het op met een stencil, zodat er in de hoekjes wat reliëf ontstaat.


Dan spetter ik nog 3 kleuren, ik meng dit een beetje met water zodat het iets dunner wordt.


De achtergrond is klaar, nu ga ik mijn dozen en kasten kijken voor leuke versiersels. De foto had ik al in mijn hoofd, samen met de tekst, deze heb ik geprint. Onder het lijstje heb ik diverse soorten papier gescheurd, komt uit verschillende bokken.


Als ik tevreden ben ga ik alles bewerken met inkt en dergelijke...

Ik gebruik onder de tekst een houten tong spatel, die ik aan de ene kant heb gebroken en aan de andere kant recht afknip, zodat het strak strak tegen het lijstje aan kan worden geplaatst. Ook gebruik ik een stukje kant, zodat het iets speelser wordt.


De stukjes papier bewerk ik met inkt en plaats ik een beetje over elkaar.


Het lijstje had ik al zolang liggen, maar nu ga ik het echt gebruiken.... Met roze verf accentueer ik de randen, zodat het minder goud lijkt.


Dan lijm ik alles vast en is dit het eindresultaat, natuurlijk bewerk ik ook de vinders, bloemetjes en het pijltje met inkt... ojaaa en natuurlijk nog 3 strass steentjes erbij..


Gebruikte materialen:

De set:


Designpapier


Kraft


Stencil


Strass



Reacties

Populaire posts