Sketch challenge februari 2022


Hi allemaal,

Er is weer een nieuwe challenge gestart op de Facebookpagina Creatief met Craft Sensations en dit geboorte kaartje is mijn voorbeeld. Mijn collega heeft een klein jongetje gekregen en de babykamer is in jungle stijl... op de muur is een giraffe en een olifant te zien. Dus dat wilde ik terug laten komen in de kaart. Craft Sensations heeft een paperbook in deze stijl, dus ik kon daar lekker mee aan de slag. De tekst "Hello" vond ik er wel bij passen. De bladeren en de tekst is met 3d tape op sommige plaatsen verhoogd voor wat meer diepte.


Op de pocket heb ik de giraffe geplaats en in de pocket 2 tags met beide dieren. Mijn lieve collega is gek op goud, dus daarom heb ik goudkleurige strass toegevoegd.


In het blok zat ook een mooie afbeelding van een olifant die ik ook wilde gebruiken, dus deze heb ik aan de binnen zijde geplaatst.


Hieronder zal ik de sketch, werkwijze en overzicht van de gebruikte materialen plaatsen en mocht je mee willen doen dan maak je kans op een leuke prijs van Craft Sensations.

Liefs,


De sketch:


Werkwijze:

Mijn basis is 21x15cm en deze vouw ik dubbel.


Daarop komt designpapier 0,5cm kleiner.


Stukje wit jute erop


Ik heb nog een kraft zakje en de hoogte pas ik aan op het kaartje, de rest vouw ik naar achter.


De afbeelding mat ik op groen designpapier en komt dus op het zakje.


Labeltjes erin en een touwtje erom heen.


De tekst mat ik op kraft.


Takjes knip ik uit een afbeelding.


Strass erbij gezocht.


En als ik tevreden ben ga ik alles distressen en vast lijmen.


Met 3d tape breng ik de takjes en tekst aan, zodat je er diepte in krijgt.


De labels krijgen jute met een strikje erom, zodat het helemaal bij het kaartje past.


Gebruikte materialen:

Paperbook.


Kraft.


Strass


Reacties

Populaire posts