Journal Challenge januari 2022


 Hi allemaal,

Het is alweer 2022... wat gaat de tijd snel! Dus als eerste de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, ik hoop dat het voor iedereen een mooi en creatief jaar gaat worden!

Nieuw jaar en nieuwe maand...Tijd voor een nieuwe challenge, Ellen legt op Creatief met Craft en Art Sensations uit wat de nieuwe challenge precies inhoudt. Het heeft een nieuw jasje gekregen, dus heb ik ook voor mezelf een andere invulling eraan gegeven. 

Ik heb namelijk al jaren de memory dex in mijn kast staan en heb nu besloten deze echt te gaan gebruiken. Ik maak wel vaker memory dex kaartjes, maar bewaarde deze altijd in een zelfgemaakte houder. Mocht je ook zin hebben om met memory dex kaartjes aan de slag gaan en wil je zelf ook een houder maken, neem dan een kijkje via deze link: Blogpost

Ik doe het lekker makkelijk en gebruik hiervoor snijmallen en de orginele houder. De bingokaart plaats ik ook in de houder zodat ik altijd de kaart bij me heb. Ik heb gekozen voor het rijtje Stempel-koud-jute. Al deze dingen zijn terug te vindeen op mijn kaartje. De sneeuwpop is een stempel, sneeuwvlokjes, sneeuw en sneeuwpop is koud en jute heb ik als lintje over het kaartje geplaats. Verder is de kleur blauw aanwezig. De tekst op washi tape "Let's Celebrate" is gebruikt omdat ik deze maand jarig ben... nu al zin in!


De achterkant van het kaartje gebruik ik voor mezelf om uit te leggen waarom ik dit heb gemaakt, het rijtje en extra opmerkingen te plaatsen


Dit is de bingo kaart, die we de komende 3 maanden gebruiken gebruiken:


Voor diegene die meedoen op Craft Sensations, er is elke maand een leuke prijs te winnen en het leukste is dat je eind van het jaar een leuk gevulde memory dex, scrapbook of journal hebt.

Liefs,


Werkwijze:

Ik begin met het stansen van de kaartjes. Het designpapier is een achtergrond van sneeuw, dus koud. Zowel het designpapier als de basis is blauw, moet er ook inzitten.


I gebruik gesso ipv inkt, lijkt een beetje op sneeuw, dus koud...


Dan plaats ik jute op het designpapier, het 2e woord... Daarover strik ik blauw bakerstwine en dan lijm ik alles op elkaar.


De tekst erbij in het blauw en ik stempel een sneeuwpop op kraft, deze plaats ik met 3d tape op het kaartje. Heb ook nog extra sneeuwsterren en achter de stempel nog wat gaasverband geplaatst... KOUD


Nou ik zeg: BINGO!
Stempel-koud-jute


Gebruikte materialen:

Designpapier


Kraft


Stempel


Washitape


Bakerstwine


Reacties

Populaire posts