Stempelen met Brushmarkers

 

Hi allemaal,

Bij Craft Sensations hebben ze nieuwe brush markers op waterbasis in de collectie. Ik dacht misschien kan ik daar wel mee stempelen en jaaaa... je kan er ook mee stempelen.
Om het te laten zien heb ik deze kaart gemaakt.
De tekst heb ik dus gestempeld en de bloemen heb ik met een waterkwastje en de brushmarkers gekleurd. In de set van 5 markers zit ook een zwarte fineschrijver, potlood, gum en een fijn kwastje waar je water in kunt doen, super handig! Je hebt 2 verschillende sets, dus in totaal zijn er 10 kleuren.


Hieronder een kleine tutorial en een overzicht van de gebruikte materialen.

Bedankt voor het lezen van mijn blog!

Liefs Bianca


Tutorial:

Ik kies 2 kleuren die passen bij mijn designpapier, in dit geval paars en lime. 


De marker heeft een dunne punt, ideaal voor te doodlen, schrijven of te tekenen. En een dikke punt, een soort kwastje, deze gebruik ik voor de stempels. De stempel heeft 4 tekst regels, dus ga ik om en om met de brush markers inkleuren.


Je kan even bezig zijn met het inkleuren, maar ze zijn op waterbasis dus met je adem kan je de inkt weer "vochtig" maken en ermee stempelen. Wanneer je een stempelhulp hebt kan je natuurlijk ook regel voor regel stempelen, net wat je zelf wilt. Maar super leuk toch... 1 stempel in verschillende kleuren stempelen,


Natuurlijk wil ik de markers ook gebruiken zoals ze bedoeld zijn. Er zit een blending palette en een waterkwastje bij de markers dus deze pak ik er even bij. De bloemen heb ik met embossingpoeder gestempeld.


Met de dikke punt/kwastje breng ik wat inkt aan op het blending palette en met het waterkwastje haal ik de kleur van het palette


Je krijgt dan een beetje waterverf effect, super mooi toch!  Ik kleur hier op de achterkant van het metallic cardstock met linnenstructuur.


De bloemen knip ik uit en de randen werk ik bij met een gelpen in ongeveer dezelfde kleur als het embossingpoeder.


Dan rol ik de blaadjes rond mbv een penseeltje en duw ik met een dikke rilpen in een zachte ondergrond. 


Ik neem een A5 metallic cardstock en vouw dit dubbel.


Daarop komt designpapier 05cm kleiner. Ik ruw van al het papier de randen op en bewerk deze met inkt.


Dan neem ik een stuk metallic cardstock van 9x9cm en een stuk designpapier van 8.5x85cm en plak deze op elkaar.


Daar wikkel ik een touwtje om en plak deze aan de achterzijde vast.


De gestempelde tekst mat ik op 2 kleuren cardstock, steeds 0.5cm groter en breng ik aan met 3d tape op de touwtjes.


Dan breng ik de bloemen onder in de hoek aan.


Nog 3 strass steentjes erbij en hij is klaar.


Gebruikte materialen:

De markers


Metallic cardstock met linnen structuur.


Designpapier.


Tekststempel.


Bloemenstempels.


Strass


Gelpennen.





Reacties

Een reactie posten

Populaire posts