Sleutelhanger Hart


Hi allemaal,

Bij Craft Sensations hebben ze een nieuw artikel, Faux Leather. Super leuk daar wilde ik even iets mee maken. Je kan er natuurlijk heel veel leuke dingen mee maken, zoals de omslag voor je bullet, of gebruiken voor een mini album... maar ik wilde eerst een keer een sleutelhanger maken. Leuk om met de feestdagen cadeau te geven.

Er hangen verschillende dingen aan de sleutelhanger, ook een hart van de Faux Leather gemaakt. Dit hart is weer bevestigd aan 3 lapjes stof. De achterkant is hetzelfde als de voorkant.


Er zit ook een fluffy gedeelte aan, gemaakt van de Deco Fur.


Ook met kralen en Bakers twine heb ik nog 2 hangers gemaakt. 


Als je het leuk vind om het te na maken dan kan dat, hieronder zal ik de tutorial plaatsen en een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca


Tutorial:

Ik begin met de mal te maken voor het hart, neem een stuk cardstock van 6x6cm.


Vouw dit dubbel.


Teken een half hart.


Knip dit uit.


Gebruik de mal om 2 hartjes op de achterzijde te tekenen.


Met de handletterset ga ik de randen zwart maken.


Dan plaats ik een stippellijntje rondom, zo lijkt het net of het gestikt is. Wel even laten drogen, zou zonde zijn als je de lijntjes uitveegt.


Met voldoende deco glue lijm ik het hart op een zwart stofje, dit heeft al het juiste formaat en de kartel randjes wil ik graag handhaven.


Dan plak ik aan de achterzijde een wit stofje een kwartslag gedraaid erop.


Dan weer een zwart stofje op gelijke hoogte als het andere zwarte stofje.


Dan het 2e hartje op dezelfde hoogte als het eerste hartje erop lijmen.


Dan maken we een gaatje voor de eyelet erin.


Eyelet erin en klaar is deze hanger.


Voor de tassel neem ik een strookje cardstock van 4 cm hoog.


Voor de tassel gebruik ik bakers twine waar ik het gouddraadje van heb verwijderd.


Ik wikkel ongeveer 15x het draad erom heen en begin aan dezelfde kant als ik eindig.


Dan haal ik een touwtje van +/-15cm door de dichte kant.


Knoop erin maken.


Bepaal hoe groot je het lusje wilt hebben en lag daar ook een knoop in.


Schuif het geheel van het kaartje.


Net onder het knoopje wikkel je nu een touwtje van +/- 15cm en knoop dit vast. Knip de onderkant open.


Knip de uiteindes ongeveer gelijk.


Pluis de touwtjes uit met bijvoorbeeld een naald.
En de tassel kan ook aan de sleutelhanger.


Voor de kralenhanger gebruik ik ook weer een stukje bakers twine zonder goud draadje.


Maak een lusje in het touwtje


Rijg het eerste kraaltje door beide kraaltjes en knip het daar af.


Rijg de rest eraan en maak een knoopje.


Dan kan ook deze hanger aan de sleutelhanger.


Als laatste maak ik nog een fluffy eraan. Ik maak op ongeveer op 5cm een scheiding in de deco fur en knip het daar af.


Flink wat deco glue op de achterkant van de fur smeren.


Dichtvouwen over de lengte, goed even vasthouden dat de lijm goed hecht.


Gaatje erin en eyelet erdoor. Beetje in model kammen en je hebt een fluffy.


De fluffy er ook bij en je hanger is lekker gevuld, je kan er ook nog stukjes lint bij doen, maar ik vond het zo even genoeg.


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Faux Leather


Deco Fur


Kralen


Deco stof

Bakers Twine


Deco Glue


Gebruikte materialen Art Sensations:

Handlettering set:


Overige materialen:

  • Sleutelhanger
  • Eyelets




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts