Sketch Challenge november 2020

 


Hi allemaal,

Vandaag is er weer een nieuwe challenge gestart op Creatief met Craft Sensations. Toen ik de sketch zag dacht ik meteen wat een leuke scrap lay-out... dus heb ik na heel lange tijd toch weer eens een scrappagina gemaakt. Ik had nog een hele mooie foto van onze hond en die wilde ik echt een keer gebruiken. Dus zo gezegd zo gedaan.

Onlangs hebben we scrapalbums mogen ontvangen van Craft Sensations en ditmaal met kraftpapier, daar hou ik van!
 Het papier komt uit een nieuw blok van Craft Sensations, wordt mijn nieuwe favoriet, de titel is ook mooi: "And they lived happily ever after" net een sprookje. Ik hoop dat wanneer deze blog online komt het papier in de winkels ligt, maar verwacht het wel.  Ik heb naast het designpapier niet te veel gebruikt, maar wel de leuke knoopjes met de tekst: "Handmade with love".  


De tag heb ik gestempeld met muzieknoten, passend bij het papier en natuurlijk de tekst "Best Friends" Sil ons meisje is ook ons beste vriendinnetje. Ze is al behoorlijk op leeftijd, maar hoop nog lang plezier van haar te hebben. Met de houten letterkralen heb ik zoals je ziet haar naam erin verwerkt.


Dit is de desbetreffende sketch:


Hieronder zal ik nog mijn werkwijze vermelden en een overzicht plaatsen van de gebruikte materialen.

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!

Liefs Bianca



Werkwijze:

Ik heb een kant en klaar scrapalbum gebruikt, lekker makkelijk.


Ik heb hiervoor een stuk designpapier 0.5 cm kleiner gesneden.


De hartjes op de sketch maak ik door een mal te maken, vouw hiervoor een stuk printpapier dubbel.


Teken een half hart tegen de dichte rand.


Knip dit uit.


Wanneer je het openvouwt heb je een symmetrisch hart.


Aan de achterzijde van het designpapier trek ik de mal over met potlood.


Dit doe ik 2 keer, heb 2 hartjes nodig voor de sketch. Een label kan je ook makkelijk maken, dat heb ik regelmatig in oudere blogs laten zien. Maar voor deze sketch heb ik een bestaand label genomen. Hieronder zie je hoe ik de sketch heb nagemaakt. Alles ligt nog los, maar de sketch is zichtbaar.


Nu ga ik alles finetunen. de foto mat ik op kraft.



Heb ook nog een stukje roze designpapier om te matten gebruikt. De hoekjes heb ik later nog afgerond.


De tag ga ik voorzien van stempels van muzieknoten, maar ik wil wel de tekst duidelijk op de tag hebben. Dus ga ik een strookje washi tape op de tag plakken te grootte van de tekst.


De washi tape is makkelijk te verwijderen dus kan ik achteraf er weer goed af halen.


Nu kan ik overal muziek noten stempelen en dan kan de washi tape eraf en stempel ik de tekst.


Een stukje kant met een touwtje erdoor. Aan uiteinde van het touwtje rijg ik 3 kraaltjes met de naam. De randjes nog bewerkt met inkt en dan is de tag klaar.


Omdat ik het roze touwtje terug wil laten komen maak ik ook een strikje op de grote knoop en rijg ook touw door de kleine knoopjes.


Alles heb ik voor dat ik het opplak geruwd en bewerkt met inkt om het een vintage look te geven. Als laatste ook nog 3 roze strass steentje in de rechterbovenhoek geplaatst. Ik ben blij met het resultaat en de sketch is heel duidelijk aanwezig.


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Scrapalbum


 Designpapier, zie je rechtsboven.


Tekst stempel, zie je boven in het midden.


Muzieknoten stempel, zie links boven.


Strass.


Houten letterkralen.


Kraft papier.


Knoopjes


Overige materialen:

  • Touwtje
  • Kantje


Reacties

Populaire posts