Sketch Challenge oktober 2020


Hi allemaal,

Vandaag is er weer een nieuwe sketch challenge gestart op Craft Sensations en dit is mijn bijdrage geworden.
Het papier is uit het blok Sweat Dreams en de teksten uit de paperbook collection van Craft Sensations. Ik heb deze keer gekozen om te distressen met witte gesso. Op het label heb ik gewerkt met een embossingpoeder die bestaat uit verschillende kleuren.

Door het gaatje van het label heb ik een stukje kant gehaald en dat vastgestrikt met een stukje bakers twine en een bloemetje erbij geplaatst.

Onderin heb ik over de pocket ook een stukje kant gespannen en daaroverheen weer een stukje bakers twine met een knoopje. Daarop de tekst "Happy birthday" met 2 bloemetjes.

Dan is dit het eindresultaat, hieronder volgt nog mijn werkwijze en een overzicht van de gebruikte materialen.


Liefs Bianca



De Sketch:

De werkwijze:

Als basis heb ik een stuk zwart Kraft gebruikt van 21x15cm.


Dit vouw ik dubbel en ruw de randen op, daarna breng ik met mijn vingers witte gesso aan.


Het designpapier snij ik 0.5 cm kleiner als de basis en de randen bewerk ik weer op dezelfde manier. Ik plak het nog niet vast!


Op het designpapier plak ik een stuk kraft van 8.5x12.5cm.


Hierop komt een stuk designpapier 0.5cm kleiner


Voor de pocket neem ik een stuk zwarte kraft van 9x9 en ril dit aan 3 zijdes op 1cm.


De hoeken knip ik schuin weg. In het midden aan de bovenzijde zet ik in het midden een streep van 0.5cm.


Dan snij ik vanuit de hoeken naar de streep een stukje weg, zie foto.


De randen worden weer bewerkt en de plakranden heb ik voorzien van dubbelzijdige tape.


Dit plak ik onderin in het midden.


Hierop plak ik een stuk designpapier.


Het label maak ik van een stuk kraft van 6.5x10cm, waarvan ik de hoeken op 1x1cm wegsnijdt. 
Een tekst kaartje uit een paperbook collection knip ik vierkant uit en plak ik erop.


Door het gaatje haal ik een stukje kant en strik dit vast met een stukje Bakers Twine. Daaronder plaats ik een bloemetje en met embossingpoeder in verschillende kleuren nog wat spetters erbij.


Over de pocket plaats ik een stukje kant.


Daarover wikkel ik 2 keer bakers twine en knoop dit vast.


De tekst plak ik over het knoopje met 3d tape.


Nog enkele bloemetjes erbij en klaar!


Gebruikte materialen Craft Sensations.

Designpapier, zie je links bovenin.

Paperbook, zie je rechts boven.


Kraft


Bakerstwine



Overige gebruikte materialen:

  • Witte gesso.
  • Bloemetjes.
  • Kant.
  • Embossingpoeder.














 



Reacties

Populaire posts